Pentru a accesa serviciile consulare trebuie făcuta programarea în prealabil pe saitul https://www.econsulat.ro/
Intrare la ghișeurile de pașapoarte nu este accesibil persoanelor în căruț. Pe aceasta cale vreau sa le mulțumesc conaționalilor mei care m-au ajutat la intrare cât și portarului.
Pe saitul https://www.econsulat.ro/ unde se fac programările pentru eliberarea unui noi pașaport, la modul de soluționare este scris clar citez : << de la consulat la adresa din străinătate: pașapoartele pot fi remise și prin poştă sau serviciu de curierat rapid și securizat, pe propria cheltuială; la momentul depunerii cererii, solicitantul va depune la consulat un plic pre-plătit autoadresat >>.
https://www.econsulat.ro/PasaportSimpluElectronicRomaniMajoriRO/ModSolutionare/203000001
Dar nu este adevarat, sau cel putin asa susținea domnul casier. M.D. Pentru a ridica pașaportul trebuie sa te întorci personal la consulat, sau sa împuternicești pe alta persoana în locul tău. Sau dacă preferi sa ridici pașaportul de la alt consulat mai aproape atunci îl poți ridica de la acel consulat. Lucrul asta ți se spune verbal, după ce tu alegi modul de ridicare a pașaportului ți se cere sa semnezi cererea eliberări pașaportului completata de funcționar cu opțiunea aleasa de tine dar bifata de el, după ce el verbal ți-a spus ca opțiunea remiteri pașaportului la adresa din Italia nu este valabila. Probabili multi nu se uita pe aceasta cerere. Semnează fără sa citească. Dar pe cererea eliberări pașaportului sunt scrise toate opțiunile de ridicare a pașaportului. Ridicarea de la același consulat (personal sau prin procura) ridicarea de la alt consulat, specificând consulatul respectiv sau prin posta la adresa ta din Italia. Deci pe cererea care ți se cere sa o semnezi este scris exact cea ce este scris și pe portalul econsulat.ro : de la consulat la adresa din străinătate. Ti se cere sa semnezi o cererea de eliberare a pașaportului completata de ei unde sa rezulte ca tu Nu ai bifat/ales opțiunea de primire a pașaportul la adresa din Italia. Cea ce nu este adevarat. Daca ceri explicați ți se repeta încă odată ca opțiunea remiteri pașaportului la adresa din Italia nu este valabila. Schimbând tonul conversației cu tine. Nu ți se da fotocopia cereri, ți se da chitanța de plata a pașaportului și un bilet unde este scris cum sa verifici dacă pașaportul a ajuns la consulat.
Trecem la ghișeele pentru procuri și alte documente. Am spus ca la intrarea în consulat în partea dreapta este o sala de așteptare. Dar ghișeele pentru procuri nu sunt acolo, pentru a ajunge la aceste ghișee trebuie sa cobori cumva la subsol.
Mămicile cu căruțuri și copii trebuie sa coboare aceste scări pentru a ajunge la ghișeele pentru procuri sau alte documente. Persoanele în căruț/dizabili ca sa ajungă la aceste ghișee este imposibil, atunci portarul te îndruma cum sa ajungi la o alta intrare, care din câte am văzut mai este folosita pentru ieșirea din consulat.
Dupa cum se vede aici la procuri din 4 ghișee 2 erau închise. Nu se înțelege de ce acest consulat este împărțit în doua, ghișeurile pentru pașapoarte sus și ghișeurile pentru procuri și alte documente la subsol. Văzând spațiul care este la subsol și ca din 4 ghișee erau deschise numai 2. Tin sa mulțumesc public doamnei consul Carmen Axenie pentru informațiile oferite.
Impresia ca în acest consulat exista o persoana care se crede patronul consulatului și al Romanilor care merg acolo. Specific acea persoana Nu este domnul consulul general.
Anghel Gheorghe https://www.facebook.com/ang.gheorghe/
.
Commenti
Posta un commento